Warner Bros. Discovery отчете тримесечни резултати, които не изпълниха очакванията на анализаторите, след като компанията усети ефекта от по-затегнатия рекламен пазар и от разходите, свързани с преструктуриране на бизнеса след сливането, пише CNBC.
Главният изпълнителен директор Дейвид Заслав обяви още, че резултатът от сливането на стрийминг услугите HBO Max и Discovery+ ще бъде видим през пролетта – по-рано от плановете. Първоначалният план беше новата платформа да бъде пусната през лятото.
Приходите на компанията за последното тримесечие са достигнали 9,82 млрд. долара спрямо прогноза за 10,36 млрд. долара.
Компанията отчете 95 цента загуба на акция, а като причина за това посочи макроикономическите предизвикателства, най-вече в сферата на рекламата.
Цената на акциите спадна с повече от 2% по време на следборсовата търговия, след като се понижи с 5,6% до 11,97 долара в рамките на борсовата сесия.
Warner Bros. Discovery е резултат от сливането на WarnerMedia на AT&T и Discovery, което завърши по-рано тази година. Откакто сливането беше финализирано, компанията се ангажира със значителни мерки за свиване на разходите, като съкращаване на служители и изтегляне на съдържание от стрийминг услугата HBO Max.
„Въпреки че имаме още много работа и има няколко трудни решения, които тепърва трябва да бъдат взети, сме напълно убедени във възможностите пред нас“, коментира Заслав.
През последната година оценката на Warner Bros. Discovery спадна почти наполовина, след като Wall Street намали очакванията си за глобалния ръст на броя на стрийминг абонатите. Стрийминг услугите се конкурират за абонати, а гигантът в индустрията Netflix загуби клиенти по-рано тази година, като по-късно обяви, че ще пусне включваща реклами услуга на по-ниска цена.
Warner Bros. Discovery каза, че е добавила 2,8 млн. потребители на стрийминг услугите си през третото тримесечие, с което глобалните ѝ абонати достигат 94,9 млн. Приходите от този сегмент са спаднали с 6 на сто до 2,3 млрд. долара, след като записа понижение на лицензионните приходи и тези от дистрибуция.
Очаква се преструктурирането на бизнеса да бъде завършено до края на 2024 г.
Същевременно забавянето на рекламния пазар засяга медийните компании. Приходите на телевизионните мрежи на компанията са спаднали с 8% до 5,2 млрд. долара.


Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Над 20-километрова колона от тирове на границата
101 проверки на обекти и лечебни заведения извърши РЗИ за седмица
Ръководството на Спартак (Варна) покани феновете на открита беседа
Тръмп допуска загуба за партията му на изборите
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Защо Тайланд и Камбоджа продължават да водят една и съща война
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Европа навлиза в решаваща седмица, за да избегне заплахата от контролиран упадък
Украйна е ударила рафинерия в Краснодарския край на Русия
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Изтеглянето на танкера “Кайрос” е планирано за утре
След отказ на двигател: Самолет на United Airlines се върна аварийно във Вашингтон
Рецептата Dnes: Кекс с банани и какао
Балабанов, ИТН: Допуснахме грешки, но няма от какво да се крием
След стрелбата в Сидни: Основният заподозрян е Иран